wtorek, 30 grudnia 2014

Podsumowanie 2014


   Nie mogę powiedzieć, że mijający rok 2014 był nieprzerwanym pasmem sukcesów. Sukcesy, i owszem, się zdarzały, jak choćby fakt, że odbyła się trzecia edycja Festiwalu Filmowego "Kocham Dziwne Kino", co biorąc pod uwagę notoryczne lekceważenie moich propozycji objęcia eventu mecenatem przez pabianickie firmy oraz miejscowe hotele (z wyłączeniem Hotelu Aviator, który udostępnił dwa jednoosobowe pokoje), olewanie przez pabianicki portal informacyjny i drukowanie wywiadu w "Moim Łasku" zamiast "Nowym Życiu Pabianic", a także - nie bójmy się użyć tych słów - porażkę na platformie finansowania społecznościowego Polak Potrafi, SUKCESEM nazwać trzeba. Jeszcze raz serdecznie dziękuję wszystkim, którzy pomogli mi w jego zmaterializowaniu (personalnie już dziękowałem).

   Jeśli chodzi o nagrywanie filmów to niestety było w 2014 mizernie. Na początku roku było dogrywanie i montaż (wraz z Pawłem Kaczmarkiem) lektora (Adam Grodnicki) do "Czarnej lalki z piekła rodem", następnie montaż i nadawanie vhsowego sznytu (również z Pawłem Kaczmarkiem) do teledysku "Byłeś" łódzkiego zespołu Wah Na Tah. Jedynym dniem gdy Paweł chwycił za kamerę, a ja się przed nią gimnastykowałem, był 22 kwietnia gdy kręciliśmy ujęcia do filmu Tomira Dąbrowskiego "Attack Of The Killer Phones, part I". Była to scena w laboratorium, z której do filmu załapały się - z tego co pamiętam - dwa krótkie ujęcia (pod koniec zeszłego roku nagrywaliśmy jeszcze dwie inne sceny, no ale było to pod koniec zeszłego roku ;)). A skoro już jesteśmy przy moich występach przed kamerą to dostałem jeszcze szansę, jako Pecador, zakończyć dwa filmy. Oprócz wspomnianego "Ataku..." była też najnowsza produkcja Amelii Malinowskiej.

   Mały twórczy przełom nastąpił pod koniec roku, kiedy to zainicjowałem, zachęcony przez Rafała Sicińskiego, cykl podcastów zatytułowany "Rozmowy o dziwnym kinie". Tutaj też dzielnie wsparł mnie Paweł Kaczmarek, z którym dyskutowaliśmy sobie o obejrzanych właśnie filmach. Nagrany, a następnie zmontowany przeze mnie materiał trafił do internetów, gdzie zaginął gdzieś w jego odmętach, wyświetlony jedynie przez kilkadziesiąt osób. Mam jednak nadzieję, że wraz z rozwojem cyklu, wzrośnie też zainteresowanie potencjalnych słuchaczy.

   Kolejna rzecz, o której muszę wspomnieć, gdyż cieszy mnie niebywale, to moja radosna twórczość blogerska, którą staram się kontynuować i w miarę możliwości w niej ewoluować. Dzięki tej pasji uczestniczyłem w trzech wydarzeniach filmowych. Były to: 5 Festiwal Krytyków Sztuki Filmowej Kamera Akcja, 19 Forum Kina Europejskiego Cinergia oraz Black Bear Filmfest. Zostałem też zaproszony do współpracy przez redakcję portalu Bad-Taste.pl. Póki co moich tekstów jest tam jak na lekarstwo, ale postaram się to nadrobić. Co niedzielę natomiast można poczytać moje recenzje na KinoAmatorskie.pl, a także na dwóch moich blogach.

   I to tyle. Reszta w skrócie.

styczeń/luty - nagrywamy i montujemy lektora do filmu "Czarna lalka z piekła rodem"
luty, 15 - goszczę na I Sarmackim Przeglądzie Filmów Krótkometrażowych, na którym prezentuję obraz "Pecador contra Gusano"
kwiecień, 13 - premiera teledysku "Byłeś" Wah Na Tah
kwiecień, 22 - nagrywamy z Pawłem ujęcia do "Ataku zabójczych telefonów"
maj, 24 - zakładam fanpage Polskie okładki kaset wideo
lipiec, 26 - na łódzkiej Retkini ekipa Ded Flay Prodakszynz kręci ostatnią scenę do filmu Tomira Dąbrowskiego "Attack Of The Killer Phones", w której występuję w roli Pecadora 
sierpień, 8-9 - Festiwal Filmowy "Kocham Dziwne Kino" vol.3
październik, 28 - nagrywamy pierwszy podcast "Rozmowy o dziwnym kinie, cz.1 - Dead & Rotting"
listopad, 3 - Amelia Malinowska kręci finałową scenę swojego najnowszego filmu, w której pojawiam się jako Pecador
listopad, 5 - nagrywamy drugi podcast "Rozmowy o dziwnym kinie, cz.2 - Maniacal"
listopad, 18 - nagrywamy trzeci podcast "Rozmowy o dziwnym kinie, cz.3 - The Room"
listopad, 22 - pokaz filmów "Pecador" oraz "Człowiek, który uratował świat" (z dogranym przez nas lektorem) w klubokawiarni Tektura w łódzkiej Fabryce Sztuki
grudzień, 17 - goszczę na evencie zorganizowanym dla Klubu Krytyków Filmowych Uniwersytetu Łódzkiego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz